Een rijtje van….

Als jong meisje dacht ik (net zoals alle kinderen) na over later. Trouwen en kinderen krijgen. Liefst vijf! Eerst drie en na een aantal jaar nog twee. Maar ja, wat weet je als jong meisje nou echt over het opvoeden en grootbrengen van kinderen? Mijn lief wilde het liefst een elftal. Dat ging me toch een beetje te ver.BibelotteBlog-familie-01-01

De oudste drie werden kort na elkaar geboren. Niet dat we het zo planden maar het liep gewoon zo. En we waren er blij mee! Na 6 jaar kwam Olivia. Wat een cadeautje! Terwijl ik bij de eerste drie zwangerschappen alleen maar druk was, genoot ik nu volop en was me er veel meer bewust van. De bevalling liep niet helemaal goed. Olivia werd binnen 2,5 uur geboren maar daarna ging het mis. Ik zal alle details besparen, dankzij een spoedoperatie en alert handelen van de verloskundige liep het allemaal nog net goed af. Maar de kans dat het bij een volgende weer zou gebeuren zou erg groot zijn. We hadden vier prachtige kinderen, het was goed zo. Wat een rijkdom en we realiseren ons heel goed dat dit niet voor iedereen is weggelegd.

BibelotteBlog-familie-5-01

Begin dit jaar ruimde ik alle babykleertjes op. Met weemoed, dat wel. Tassen vol, voor de kledingbak en de kringloop.

Een paar weken later begon het vermoeden. Het zou toch niet..?? Maar nee, dat kon gewoon niet. En toch was het echt zo. Dat héle kleine percentage waar je wel over leest maar verder nooit bij nadenkt, dat gold voor ons. De eerste dag waren we compleet verbluft. Tegelijk voelden we heel duidelijk, dus ook dit kindje hoort nog bij ons. En het is welkom! We staan er zo bij stil dat temidden van alle ellende en verdriet in de wereld en om ons heen, dit kindje bij ons mag komen. Wat een geluk!

BibelotteBlog-familie-3-01

Hoe we het gaan doen weet ik ook nog niet goed. Mijn lief heeft 2 drukke bedrijven, maakt hele lange dagen en is weinig thuis. De zorg voor de kinderen komt dus grotendeels op mij neer. En ik heb ook Bibelotte nog. Dat wil ik niet loslaten. Maar ik weet ook dat we samen de hele wereld aankunnen en dat Nico de liefste papa is die ik voor mijn kinderen kan wensen. Als het lukt met vier, dan lukt het met vijf ook wel denk ik dan. Hoe dan ook, dit gaan we ook wel weer redden. En straks, als alles goed gaat, moet ik in het ziekenhuis bevallen en worden er maatregelen getroffen om te voorkomen dat het weer mis gaat.

BibelotteBlog-familie-4-01

Voorlopig ga ik vooral genieten dat er toch nog een keer een kindje in mij mag groeien. Als alles goed gaat is het straks geen rijtje van vier maar een rijtje van VIJF!! Ik kan het nog bijna niet geloven…😉

 

NB deze foto’s maakte ik bij het Honig complex in Nijmegen. Een ontzettend leuke plek aan de Waal.

Withlove-jacoline-01

 

 

9 thoughts on “Een rijtje van….

  1. Whaaaaa waanzinnig! Onwijs gefeliciteerd! Enne bijna hetzelfde verhaal…. 4e ook kantje boord en hoop drama, besloten dat 4 goed was. Alles opgeruimd en 2 maanden geleden werd ons cadeautje geboren. Nu dus 5 prachtige kinderen. Geniet meis. Zulke cadeautjes krijg je niet voor niets! Het moest zo zijn. X Monique @huisje.van.monique

  2. Prachtig Jacoline *kippenvel* en dit moet inderdaad gewoon zo zijn! Een dikke gefeliciteerd voor jullie prachtige gezin. Dat wordt vast een fantastisch rijtje! Geniet van dit groeiende cadeautje wat onderweg is! X Gabi @klaasje78

  3. Pingback: Bibelotte 10 jaar!

Geef een reactie

