Over keuzes en het volgen van je hart

Toen we de nieuwe collectie afgelopen zomer lanceerden schreef ik in de nieuwsbrief voor de retailers iets over mezelf. Over keuzes en het volgen van je hart. Ik kreeg daar zoveel reacties en herkenning op dat ik het vandaag ook in de nieuwsbrief van Bibelotte zette en plaats ik het (zij het met enige schroom) hier op het blog. Omdat er zoveel vrouwen (en vast ook mannen!) zijn die tegen dezelfde dingen aanlopen. En omdat ik leerde dat het helemaal niet erg is als je even niet meer weet welke kant je op wilt met je bedrijf of met je leven. En dat de grootte van je bedrijf of van je omzet niets zegt over de mate van je succes!BibelotteBlog-persoonlijk-02

Na 6 jaar leek het of de rek er een beetje uit was. Ongetwijfeld speelde de crisis een grote rol. Maar ook de enorme groei in de eerste jaren van Bibelotte eisten zijn tol. Zoals veel van jullie weten staat mijn gezin altijd op nr.1 Met drie (inmiddels 4!) kinderen waarvan de oudste een ontwikkelingsvertraging heeft was dit niet altijd te combineren. Het Bibelotte team breidde zich uit en in plaats dat ik het minder druk kreeg, werd ik alleen maar drukker. En moest ik dingen doen die ik eigenlijk helemaal niet wilde doen. En werd de druk op mijn schouders alleen maar groter. De crisis voelde (hoe dubbel ook) als een zegen. Ik werd gedwongen om keuzes te maken. En weer na te denken over wat ik eigenlijk echt wil. En wat me drijft. Afgelopen jaar heb ik deze tijd genomen en langzaam maar zeker kwam de creativiteit omhoog en kreeg het nieuwe Bibelotte weer vorm.

Storm make trees take deeper roots is maar al te waar.

Dus Bibelotte is terug. Met veel nieuwe producten! Zoals we, vanuit een droom, begonnen zijn. Kleinschalig en stuk voor stuk uniek. De productie is terug in Nederland. Elk item wordt met zorg gemaakt. In kleine oplages. Terug naar onze roots. Daar waar ons hart ligt. Gaan jullie weer mee?BibelotteBlog-persoonlijk-01

Deze foto’s maakte Hanneke van Ohbeautifulworld van ons toen ik ruim 30 weken zwanger was van Olivia. Ik word elke keer blij als ik ze terug kijk. Omdat ze een periode symboliseren die in meerdere opzichten heel dierbaar voor ons is. (pfff. wat een zware woorden) Welke keuzes je ook maakt in je leven, volg je hart!  Hier zie je de hele reportage die Hanneke maakte.

Zo en nu ga ik met een groot stuk chocolade bij de houtkachel zitten!

withlove,jacoline

One thought on “Over keuzes en het volgen van je hart

  1. Pingback: Bibelotte 10 jaar!

Geef een reactie

