Herfst Food

Geroosterde pastinaken

Eén van de fijne dingen van de herfst vind ik het eten. Ik ben er groot voorstander van om “met de seizoenen mee” te eten. Voor ons dus geen aardbeien tijdens het Kerstdiner. Zodra de blaadjes vallen dan mag ik weer; knollen, pastinaken, pompoenen…

Veel recepten haal ik uit het Home Made Winter boek van Yvette van Boven. Zoals deze Kardemom perencake… heerlijk! Vandaag maakte ik trouwens perencake met anijs uit de nieuwste Foodies Magazine, ook al zo lekker!

De witte chocolademousse met steranijs (blz 236) is een succesnummer bij ons thuis en de geroosterde pastinaken  zijn ook niet te versmaden! (ze staan nu in de oven..) Heerlijk met pompoensoep met geitenkaasroom (blz 114).

Ook lekker, toffee appels! Ik maak ze volgens een recept van Jamie Oliver Helemaal leuk   met echte takjes erin…. (dat doe ik dan weer niet, gun mezelf geen tijd om schone takjes te zoeken) Maar het staat wel leuk!

Toffee appels

Nog een heerlijk recept voor de lange winteravonden die er weer aan komen. Real Dutch Bitterballen! Ook van Yvette van Boven trouwens. Op een zaterdagmiddag samen met de kinderen maken om daarna heerlijk het weekend te vieren!

Er is zoveel heerlijk Herfst/Winter Food! Wat is jouw meest succesvolle recept?

One thought on “Herfst Food

  1. Denk dat ik woensdag de hele dag bij je blijf…..Wat klinkt dit allemaal lekker! Heb je ook nog dat recept van die pecannoten taart? Ik kan hem niet meer vinden….ook zo heerlijk in deze tijd van het jaar….

Geef een reactie

