Dromen…

Mooie dingen maken en daar ook nog een ander mee helpen. Dit is altijd mijn droom geweest. Ik sprong dus ook een gat in de lucht toen ik 3 jaar geleden een telefoontje kreeg uit Indonesie. Van Edith… een vriendinnetje van vroeger. Ik wist al dat zij met haar man en kindjes in een groot avontuur waren gestapt. Boeltje verkocht, koffers gepakt en op naar Indonesie. En toen belde ze mij, of we niet iets samen konden gaan doen. Ze wist van mijn wens om eens een project op te zetten om zo lokale bevolking te gaan helpen. En ja, dat was ook wat zij wilde gaan doen.

Heel veel brainstormsessies, telefoontjes, skypegesprekken en nog veel meer mails later was Give People Hope onderdeel van Stichting Kawan Indonesia geboren! Neem zelf een kijkje achter de schermen. En ik durf wel te zeggen… het is een project waar we heel erg trots op zijn!

Want dan hoor ik het verhaal over Ibu Su die 5 maanden geleden totaal onverwachts haar man verloor aan HIV/AIDS. Ze kwam er achter kwam dat ze zelf ook besmet is. Nu staat ze er als moeder van 3 kinderen alleen voor. Een baan zoeken als je HIV/AIDS hebt is bijna onmogelijk vanwege discriminatie. Prostitutie lijkt  de enige oplossing… Inmiddels werkt ze in het naaiatelier Kawan Design en produceert ze producten voor Give People Hope.

Of neem nou Ibu Tri die ook haar man verloor en het HIV/AIDS virus van hem erfde.  Nu als manager in opleiding van Kawan Design weet ze wat het is om met HIV/AIDS te leven en kan juist daardoor tot steun zijn voor de andere vrouwen.

Kawan Design is onderdeel van Stichting Kawan Indonesia. Deze stichting maakt zich hard voor de bestrijding van HIV/AIDS.
Naast een baan krijgen de vrouwen ook de mogelijkheid om engelse les en computer cursussen te volgen.

Giving them a chance to change their life!

Geef een reactie

