Jeugdsentiment…

Als klein meisje zat ik uren op mijn kamer boekjes te lezen. Buiten spelen, paardrijden, slootje springen, met poppen spelen, ik deed het allemaal. Maar toch, die momenten dat ik op de grond zat, weggezakt in grote kussens, met m’n rug tegen de verwarming en vele boeken verslond, dat is het beeld dat vast staat in mijn herinnering.

Nog altijd vind ik dat een kinderkamer niet zonder boeken kan. Op rommelmarkten, in kringloopwinkels, en bij de uitverkoop-bakken scoor ik vaak de leukste boeken. Gisteren deed ik weer zo’n geweldige ontdekking. Het boekenwinkeltje waar ik 20 jaar geleden op zaterdagochtend naar toe ging, om van mijn zakgeld pockets voor 0,25 cent te kopen, bestaat nog steeds!

En dus zat nu mijn dochter van 3 op haar hurken voor de kast waar ik 20 jaar geleden op mijn hurken zat. De geur van boeken, de eigenaars, de ouderwetse kassa, het behangetje echt alles wat nog hetzelfde!

 

Als een klein kind liep ik weer door het kleine winkeltje, struikelde ik weer bijna over de stripboeken en kochten we Bakkertje Deeg, Bob, Bep en Brammetje en Ik leer lezen alsof de tijd had stil gestaan.

Boeken en buitenspelen, 2 dingen die niet weg te denken zijn uit mijn jeugd.

Daarom:

Binnenkort komt er een nieuw Bibelotte-product uit, geïnspireerd op deze jeugdherinnering! Benieuwd wat dat is? Hou de website in de gaten.

One thought on “Jeugdsentiment…

  1. Bakkertje Deeg, Saskia & Jeroen, Eelke gaat verhuizen, Mark & Mieke…..heb laatst een hele doos met mijn oude boekjes van mijn mams gekregen….heerlijk om even terug te zwijmelen als ik de kids voorlees! Enjoy these good old memories…..

Geef een reactie

