Do it yourself!

DIY het lijkt een nieuw fenomeen. Do It Yourself, creatieve mensen doen het natuurlijk al lang. Van restjes stof, afval en stukjes papier de meest mooie dingen maken. Niks geen massaproductie en weg met kant-en-klaar: Zelfmaken is hot. Do it yourself.

Deze geweldige candles van stukjes kant vond ik hier  en ik moet eerlijk bekennen dat ik gelijk mijn ‘lapjeskast’ in ben gedoken om restjes kant te zoeken.

Wil je het iets grootser aanpakken dan is dit misschien een idee voor je! Gebruik een ballon als basis, groot stuk kant en een dosis lijm. Prachtig! Bij DOS Family kan je zien hoe je deze maakt.

 

De leukste DIY vind ik nog steeds die hele simpele. Die je kan maken met huis-tuin- en keukenspullen. Want wie heeft er niet een oude trui in de kast liggen die je toch niet meer aantrekt? Blaas er nieuw leven in, want om met zo’n fles wijn op een feestje aan te komen  is toch veel leuker dan één met een  folietje en krullintjes?

Goed, het kost wat tijd. Maar de voldoening die je eruit haalt is zoveel waard! Ik waardeer het altijd ontzettend als ik een kadootje krijg waar aandacht aan is besteed. Het gevoel dat de ander moeite heeft gedaan om jou te verrassen. Is dat niet veel leuker dan een envelop met geld?

Pak autootjes voor het feestje van een neefje, vriendje of buurjongetje in met een stuk bruin inpakpapier waarop je alvast een weg tekent. Klaar om te scheuren!

Of geef  ipv. een envelopje, je geld in zo’n mooi buideltje van leer. Supersimpel maar oh zo leuk! Veel meer leuke ideeën vind je op Betweet the lines (Kijk ook bij die geweldige kledinghanger die ze nu online hebben staan!)

Als laatste een leuke om met kinderen te doen. Maak een slinger van restjes tape. Alleen al leuk om aan een kast te hangen, je verjaardagskaarten aan te bewaren of schrijf voor elke dag een briefje met opdracht, lieve wens of een spreuk die je tussen de tape-jes vastmaakt. Zoiets wil iedereen toch wel kado krijgen?

DO IT YOURSELF en ENJOY!

Ik ben heel benieuwd naar jouw favoriete DIY!

3 thoughts on “Do it yourself!

Geef een reactie

